20190917

The Loss

Aku tak pernah tahu rasa kehilangan seorang kawan baik macam ni punya "sakit". Apatah lagi aku kebumikan arwah sehari sebelum hari jadi aku yang ke 35.

Kat fb lak memories dok tunjuk aku dengan arwah buat roadtrip masa birthday. 2017 ke Gua Musang, 2016 ke Satun.

Aku ada baca balik blog arwah. Aku tak faham kenapa beliau mesti rasa "tak panjang umur". Infact dalam email-email pun arwah ada pesan. Kalau dia dah takda, turun kat lahad untuk kebumikan. Aku bukan taknak turun, tapi aku rasa better waris yang uruskan.

Pagi ni boss cibai telefon tanya masuk meeting tak. Aku tak faham kenapa mesti call aku, bukan colleague aku. Aku dah cakap aku nak cuti harini. Dia tanya kenapa cuti? Ada apply tak? Personal apa? Bagi aku, ok je kalau sekolah tak tinggi, tapi bila tunjukkan bangang tu, aku rasa semak.
Aku jadi sangat marah pagi tadi.

Kalau arwah ada, beliau la tempat aku bercerita. Sekarang dah takda, aku rasa i'll be blogging as frequent as i could.

Aku janji nak jadi yang terbaik untuk orang-orang yang baik dengan aku. Aku taknak hidup dengan rasa kekesalan. Biar mati mencuba. Kita hidup pun tak tahu berapa lama.

Ok aku nk dhuha. Aku harap dapat keja lain even company ni aku rejoined tak sampai 3 bulan. Claim tak dapat. Gaji bulan 8 baru dapat 12 September. Mana larat!

Doakan aku dapat keja baru. I need a new routine. My current one is too excruciating for me to go through.

Chow for now. Al fatihah.

No comments: