20100723

# Lapan

Alhamdulillah.
Finally, one of my simulation nampak berhasil sikit, walaupun tesis aku baru tulis 5 helai. Duhh. Fikir-fikir balik, when was the last time aku cakap alhamdulillah? Hmm.

Kita takkan bersyukur, kalau dok selalu bandingkan diri dengan orang kat atas.

Kita takkan bersyukur, kalau kita tak pernah rasa susah.

Kita jarang akan rasa bersyukur kalau dok selalu komplen-komplen tanpa mengetahui apa yang kita komplenkan tu sebenarnya makanan rugi untuk manusia-manusia lain kat bumi ni.

Focus on good things people, InshaAllah there's a way.

Sekian khutbah Jumaat hari ni.

Bye. Eh silap, wassalam.

theblabber: Macam baik sangat lak kan nak cakap macam ni? Huhu

5 comments:

Hazelsyd said...

hi john,

macam baik sangat laks? ehh apa salahnya..fokus pada perkara yg baik2, bercakap perkara yg baik2..insyaallah good things will come our way..

happy working! keep it going yeahhh

Anne M. said...

ingat mengingati..
it okay...

Kniedaz said...

salam ziarah ^_^

saya; AISA. said...

B)

SUXX said...

Marilah kite same2 melangkah alam pekerjaan pula selepas ni. Ey kalau khutbah cerita mcmni segar mata.heh.