20110822

Tu sebabnya agama menggalakkan kita beri nama yang baik-baik kepada anak.



A lady friend of mine has finally admitted-"aku pun rasa perempuan tak boleh jadi ketua". I agreed but let's not generalize the statement by putting the line "some ladies,not all". And in my case,she's part of the "some".

Aku seriously penat bekerja dengan orang yang membebel tak henti-henti daripada pagi aku jejak kaki ke opis sampai waktu aku nak memulangkan diri. Aku kadang-kadang hairan, tak penat ke amoi ni? Nak kata period, mustahil lah. Tak kan hari-hari nak pakai sanita. Matilah duit gaji habis beli pampers je.

It's just inappropriate to call other by bad names, nasihat benda-benda yang tak perlu, being meticulous over simple things, making jokes about others, and continuously brag about her 5 years working experiences (itu jelah pun modal dia). Kadang-kadang benda yang tak stress pun boleh jadi sangat stress bila dia ada berhampiran. Sungguh negatif aura beliau (dengan tak mandi pagi nya, lagi lah bertambah negatif kot?)

Janganlah harap orang nak hormat kat kita, kalau kita tak pandai nak hormat orang lain dulu. Tak kira lah kau 10 tahun pengalaman ke, junior ke apa ke, treat others as how you want to be treated. Tahu lak ko nak merajuk bila aku balas balik apa benda yang kau cakap. Aku mungkinlah takde pengalaman macam dia, tapi I'm not a 5 years old cute (??) boy that you need to membebel over everything. Bos-bos yang lagi super duper berpengalaman tu lagi super duper relax, ni kan pula ko yang sama taraf kuli dengan aku je (with extra 5 years experience).

Bila aku dapat tahu yang nama beli bermaksud "nenek" dalam bahasa Mandarin, that pretty much explain her attitude. Tak hairan lah. Kelakar pun ada juga.

Kau garang lah macam mana sekali pun, you forever do not deserve my respect, (mak) nenek!


theblabber: I'm being a realist by posting such status on Facebook, not a sexist.

No comments: