20111102

Musim mengawan tiba lagi.


Aku seringkali melihat perkahwinan sebagai satu gerbang fasa perubahan dalam kehidupan seseorang. Berubah sama ada daripada yang baik ke buruk, atau yang buruk kepada yang baik.

But mostly, berubah daripada yang kurang baik kepada yang lebih baik lah.

Untuk seseorang yang satu ketika dulu pernah kata kat aku "ah,malas lah solat. Buang masa aku je", mengajak aku untuk ke masjid aku kira adalah satu rahmat agung (tu dia bak hang!! Ayat A. Samad Said) dari Tuhan yang tidak terhingga. Terkejut.

Dan semestinya aku gembira untuk itu.

Selamat pengantin baru, bro. Moga baik-baik saja untuk kau dan bakal isteri.



P/S: Dan untuk melihat seorang rakan yang dulunya amat kekok dengan budak kecik tapi la ni tak boleh berenggang dengan anak sendiri adalah satu benda yang boleh buat aku kagum. Faham tak perasaan itu macam mana?