20131105

Online business.

Kalau orang yang berniaga atas talian (online business) buat penghantaran barang ke alamat yang diberi oleh pelanggan, dan barang yang dibeli pula tidak sampai ke tangan pelanggan, salah siapa? (ye, saya berharap anda semua faham apa yang saya cuba sampaikan).

Saya beli satu barang yang sepatutnya tiba dalam 2-3 hari berkerja, tetapi sehingga kini belum diterima. Bila ditanya kepada penjual, dia pula dengan kurang ajarnya suruh saya track delivery and call agent penghantaran. (itu pun tracking number saya yang minta).

Saya pula dengan kurang ajarnya membalas "all I know I paid for it and I should receive it. gdex tak jumpa alamat ke apa, none of my business".

Saya beli sebab konon nak support business melayu, tapi inilah pula yang saya dapat. 

Apa yang penting, do not underestimate an angry customer. Angry customer garang, tahu tak? 



kurang ajar tak beliau? tracking number pun saya yang minta kot.

ha, kena sebijik.

Dan dan panggil "bang". Takut lettewwww.

Punya baik aku boleh say sorry kot2 ada terkasar bahasa.

Pengajarannya, membelilah sebab rasa nak beli. Bukan atas sebab nak tolong sesama bangsa. Trust me, you get nothing in return. 

Cukuplah kali pertama dan terakhir berurusan dengan mamat student uni mana entah ni.

No comments: