20191009

Penat nak mampos.

Aku teramat penat sangat harini. Pegi keja stuck dalam jam. Balik ni stuck dekat 2 jam. Lagi buat stress dah 9 haribulan, gaji bulan lepas tak masuk lagi. Claim ulang alik pegi meeting hari-hari dengan client 7.30 pagi tu satu sen pun tak dapat lagi. EPF baru sekali ja masuk.

Bila aku terlalu penat, aku jadi annoyed even with the simplest thing. Mak minta tolong transferkan duit, which I thought my younger sister dah buatkan, turned out rupanya dia buat tak berjaya. Dah aku yang baru balik rumah dengan lapar, penat, stress ni nak kena transfer kan.

Tak memasal aku macam tinggi suara kat Mak. Bila buka tudung saji, tengok lauk ikan lagi. Aku tak suka ikan! Tak suka. Just don't force me to eat. I just cannot. Tolonglah faham. Decided to goreng ayam, sesambil  goreng kemarahan tu, aku cakap kat Mak- tak payah la masak esok, masak untuk laki Mak saja. Abang makan luar.

Semalam aku tak mandi, terus tidur. 4am dah terjaga.

Harini pun nampak gaya macam tak mandi ja juga. Aku terlalu penat. Penat!

Aku harap esok gaji masuk. Kalau tak, macam mana nak makan luar?

Ayam goreng kemarahan.

P/S: Aku rindu sangat kat arwah. Dulu dia lah telinga bila aku komplen pasal kehidupan aku. Sekarang kat blog je lah kot kan?

No comments: