20200320

Nasehat.

Haritu aku sumpah seranah kawan yang tak bayar duit aku. Yang buat aku teramat marah is how dia berjaya convincedkan aku yang beliau akan bayar lepas solat Jumaat. Dah nak masuk 4 Jumaat, masih tak bayar. Pastu kata nanti ayah dia bayarkan malam sikit. Esoknya takda juga. Bila aku dah mengamok-mengamok, baru dia cakap rupanya ayah dia bagi dia duit RM100 je. Sebelum tu alasannya he has to draw the money sikit-sikit, sebab sebagai bankruptcy, kononnya dia takda bank akaun.

I try to understand, in fact aku boleh faham kalau cuba berterus terang bagitau tak boleh bayar. Bukan dolak dalih.

Bila dah maki-maki tu, aku cerita dengan someone ni. That someone cakap instead of berharap/doa/cakap benda-benda tak best/buruk berlaku kat dia, cuba divert to doakan diri aku sendiri- Moga kesusahan ini menyenangkan aku kelak. Tak kat sini, kat akhirat kelak.

Macam tu lah lebih kurang nasihat-nasihat beliau.

Btw, kawan aku tu ada kereta Merz satu. BMW satu. Ayah dia Pengarah satu badan kerajaan. Layak kot aku maki-maki macam tu.

theblabber : Thank you awak for the nasehat. Very much appreciated.

No comments: