20110605

Melayu dan mandrem tidak boleh dipisahkan agaknya.


Perempuan Cantik (PC): Kau biar betul. Sakit sikit cakap kena 'buat' kat orang.

Penyewa Kedai (PK): Betul Perempuan Cantik, sejak saya sewa kedai akak ni, macam-macam saya kena. Saya tahu sape yang buat. Ada bomoh tu bagitahu.

PC: Kau sakit kena pergi jumpa doktor.Jangan main assume je.

PK: Dah pergi jumpa doktor minggu lepas. Tapi masih sakit-sakit. Hari tu kencing berdarah. Seminggu sakit-sakit badan ni.

PC: Sekarang dah elok?

PK: Dah.

PC: Camne boleh elok?

PK: Saya makan ubat doktor bagi.

PC: ???

10 comments:

Frodo Baggins said...

PK kalau masuk maharaja lawak best jugerk

hahahha

♥CIK SHA♥ said...

hahaha..lawak la PK tu..

intansidek said...

bomoh, mende2 mistik ngan melayu mmg x boleh dipisahkan. bukak kedai makan maju sikit macam2 cite x best klua... sakit2 badan mesti cepat terpikir kena buatan org.. haish... camne nak upgrade minda 'kelas ketiga' masyarakat melayu ni, ek?

mohdbinabu said...

fraddo+cik sha..
tu lah. mungkin boleh dicadangkan masuk maharaja lawak.

intansidek..
bangsa lain pun ada kot.tapi bosan lah sikit2 je nak refer to bomoh la..apa lah

EZAN IDMA said...

haha tu la kadang2 terlampau percaya sangat

Siti Nur Aminah said...

standrd melayu.tak percaya,tp telan gk ubt tu

Ayu Hasman said...

lol...gila sengal!

My Aisy said...

tah nape melayu skang mmg ske percaya menda2 gini...aku pun tak faham...

Kap said...

kaum lain pun obses ilmu hitam.
tapi kurang didedah / dicerita dalam media.
Melayu ada Mastika, program tv, dengan filem filem lagi.
mana tidak bertambah ke-obsesi-an-nya.

kakchik@ella said...

Hihihi. gelak guling2 kat sini.