20111029

Resipi cekodok pisang sedap.


Dulu aku pernah masakkan cekodok pisang untuk kawan-kawan. Dan bila ditanya apa resipi kesedapan (ehem!!) cekodok tersebut, aku dengan yakin menjawab "masak dengan kasih sayang".

Resipi yang mudah dan simpel (??) jika dimasak dengan penuh cinta dan kasih sayang, nescaya akan menghasilkan sesuatu yang not only scrumptious but also sumptuous. 

Dan itulah juga sebabnya kita selalu claim masakan ibu adalah yang terbaik di dunia walaupun ada sesetengah orang cakap ibu mereka masak lebih baik dan sedap daripada ibu orang lain. Tak kisah lah ibu siapa, tapi bila dah dimasak dengan kasih sayang yang suci dan sejati,  nasi putih kosong turut membangkitkan nafsu makan yang membuak-buak. Betul, bukan?

Question is how to cook with love? Well, it's for you to find out :)

Apapun, selamat mencuba resipi cekodok kasih sayang daripada saya di hari Sabtu ini !!

Sekian daripada Chef The Blabber. Heh.




Penulisan artistik (hahaha) ini terhasil ketika saya tengah lapar nak breakfast and yes, cekodok mak saya tentunya lebih sedap daripada roti canai RM1.20 kat kedai mamak tu. Love you Perempuan Cantik.