20120521

Zubir pun boleh makan hati dengan depa.


Korang ada tak kawan-kawan jenis pelik macam kat atas. Dia yang trigger satu topik perbualan provokasi, tetiba diakhiri dengan ayat suci seperti kita pula yang dipersalahkan.

Contoh lain,sorang hamba Allah ni. Dia yang boleh syak something, aku yang mendengar ni tersenyum, tetiba boleh dia cakap "apa-apa pun kita sangka baik lah". LOL. What the heck lah masyarakat sekeliling aku kat opis ni. Aku tak faham betul. Kau nak suruh bersangka baik, tapi awal-awal lagi kau dah bersangka buruk, pastu nasihat orang yang mendengar untuk bersangka baik? *hulur cermin.

Bak kata kawan aku, "suruh dia apply Pancaindera atau Bi-Pop cepat!".

Apapun Tuhan, cepatlah bagi aku kerja tempat lain. Rimas dan lemas aku kadang-kadang. Makbulkan doa aku siang malam itu. Ameen.