20120606

First move.


Ok ke kalau perempuan yang buat first move dulu telling the guy she falls for how much she loves him?

Itu soalan yang kawan aku tanya tempoh hari. Lain orang lain pendapat, tapi bagi aku tak ok. 

Ini berdasarkan previous experience yang mana dari pandangan mata aku, perempuan yang buat first move ni nampak hmm..easy, or dalam bahasa lain cheap. Well again, it really depends on how the girl approach the guy. Mungkin gadis-gadis (kemain plural) yang approached aku dulu sedikit "mendesak", but I really don't see that's how it should be done.

Memang orang yang perjuangkan equality akan cakap "perempuan sekarang dah sama taraf dengan lelaki", but hey you need to realize that there are some things woman can never be able to do. Unless penis sama penis or vagina sama vagina boleh melahirkan anak, than go fight for your equal right of sexes.

Mungkin ada orang yang cakap aku sedikit kampung dengan berfikiran, but trust me, kebanyakan lelaki akan lebih prefer gadis yang susah didapat. Lagi susah nak dapat, lagi better. Sebab bila once dah dapat benda yang susah, we tend to be more appreciative. Simple logic! Kau takkan biar jam Tag Heuer puluhan ribu kau beli bersepah-sepah kan? Tapi jam jenama XXX Downtown Cheras kalau hilang kau tak kisah kan? Kan?

Aku tahu perasaan "lega" bila kita dah confess to ones yang kita jatuh hati. I know exactly how it feels. But as a lady, I believe you really have one smarter other than be sincere and honest about your feeling. Bukanlah maksudnya aku suruh korang menipu diri sendiri, tapi mungkin by showing how much you care ke, bagitahu dia secara tersirat ke "Hoi Amin, perempuan yang tak nak kat ko buatpe dikejar, yang depan mata ni buat tak reti lak". Gitu. Lol. Pepandai la fikir, yang penting bukan sesuatu yang drastik. Faham. Bukan drastik.

Dan sebagai lelaki pula, kalau dah jumpa perempuan yang betul-betul boleh menjadi suri hidup, go ahead. Tell her kau sanggup sehidup semati dengan dia. (wahhh..cakap macam orang dah kahwin kan?).

Ok bye. Gua nak packing. Panjang lagi nak elaborate, but macam rushing pula now. Apapun, Miri here I come!!