20130103

Jujurkah anda dengan pasangan masing-masing?


Semalam masa ada idea, berkobar kobar nak tulis, bila dah ada masa, hilang lak idea tu. Bukan hilang idea, cuma tak tahu nak olah macam mana.

Dalam bercinta kan, are you guys 100% being honest? You know some couples (tetiba cakap omputih??) minta dia punya significant other to update him/her whereabout, tengah buat apa, keluar dengan siapa and what not. Seriously,is this how you define jujur?

Kalau aku, sumpah aku rasa rimas. Cukuplah dengan kepercayaan terhadap pasangan masing-masing (geli dowhh tulis ayat macam ni). Bukanlah tak perlu nak update dengan perkembangan terkini kita (nak berak pun inform), cuma cukuplah "yang, anje tengah makan ni", tak payah lah selang dua minit "anje baru lepas minom air, sedap nasi ni". Pastu "anje tengah drive ni, nak masuk ofis pulak".

Tetiba aku macam dah lost point dah nak elaborate entry ni. Hahahha.

Sebenarnya, cukuplah kita jujur dengan diri sendiri. Dengan jadi jujur pada diri sendiri, mustahil kita nak berlaku curang terhadap pasangan. Lebih-lebih lagi those in long distance relationship.

Tapikan, macam mana pulak kalau kita dah berlaku jujur kat diri sendiri, tapi pasangan kita pula yang derhaka dengan main kayu tiga?

Entahlah. Aku nak pergi lunch dulu.

Esok aku tulis entry yang best sikit dari harini.

Jom makan.