20130104

Sambungan pasal jujur semalam.


Dah jadi macam blog cintan cintun. Arghhh pedulik!! Hahahahahahahahahhahahahah.

Bercakap pasal jujur semalam, teringat aku kat sorang kawan ni. Si girlfriend (kita namakan dia Citra Kembang Sari) sangat mempercayai si pakwe (Suam Suam Kuku).  Makan minom ditanggung, duit pergi kerja ditanggung juga. Cinta punya pasal, ke lautan api sanggup Citra Kembang Sari redah.

Until lah one day depa bergaduh dan hampir berantakan, si Suam Suam Kuku came clear dengan membuat pengakuan bahawa dia sebenarnya pernah main dengan wanita lain dibelakang Citra Kembang Sari. Suam Suam Kuku berterus terang dengan harapan Citra Kembang Sari sudi menerima beliau kembali by him being JUJUR. Thing didn't work out well as Suam Suam Kuku planned. They broke up instead.

Come to think of it, jujur seperti ini kah yang perlu ada pasa setiap pasangan? Berterus terang dengan harapan untuk melepaskan rasa bersalah kerana telah berlaku curang terhadap seseorang yang terlalu super baik terhadapnya? Dan adakah pula kita perlu menipu untuk menutup kesalahan diri? Apakah benar dengan membuat pengakuan mengenai kesilapan diri, things will get better?

Terpulanglah kan pada individu. Apa yang penting jom solat Jumaat. Bersihkan hati dan jiwa nurani. Jiwa yang bersih sentiasa akan tenang dengan dugaan (tetiba??). Laksa kedai bawah pokok Seksyen 4 Tambahan kat Bandar Baru Bangi tu melambai-lambai memanggil ku.

Till then, bye!