20120105

Amita Masterchef Malaysia dan Nur Amalina Che Bakri (lagi).



Semalam tertengok Masterchef Malaysia, sedih pula bila Amita tak dapat pergi final. Takpe Amita, you still winner at (my) heart. Personality anda outshine the others.

Courtesy of her fan page. Siap ada fan page tuh..hehe

Anyway, kesedihan Amita tak masuk final Masterchef Malaysia, terubat bila my blogger bro, Hazrey (yang membuat temuramah secara langsung melalui skype dengan Amalina petang semalam) sudah menyampaikan salam aku pada Amalina Che Bakri dan surprisingly, Amalina kirim salam balik kat aku. Korang adakah?? Takde kan, sebab busy jadi penghukum siapa masuk syurga neraka. 


Selingan (baca dengan serius sambil kerut dahi).
Bila kita bercakap, kadang-kadang kita terlupa yang dunia ni berputar. Apa yang kita "ludahkan" mungkin tidak terkena pada diri sendiri, tapi jangan lupa yang sooner or later kita akan ada anak bini. Nabi pun tak ajar kita berdakwah dengan cara mencemuh. Banyak lagi pendekatan yang diplomatik dan matang (serta bijak) yang boleh kita aplikasikan.

Apapun, segala yang baik dari Allah dan yang buruk juga dari Allah, atas kelemahan iman ana (eh?) sendiri. *cari ketayap. 

Dan Amita, if I were to bump into you someday, nak otograp ye nanti. Hehehe :)