20120214

Cara-cara berhadapan dengan manusia kurang ajar, terutama dari panggilan 01620107xx


Kalau rasa tak boleh berbudi bahasa, tak berapa pandai nak berkomunikasi, atau pendek kata BIADAP, tak payah lah bercita-cita nak jadi juru jual.

I received one phone call dari satu unknown mobile number. She introduced herself, katanya ada buat skim nak mudahkan pembayaran kad kredit. Dengan skim ni, kononnya aku hanya perlu bayar separuh daripada bayaran yang sepatutnya selama 3 tahun. Ok, itu mukadimahnya.

Yang aku marahnya, bila aku cakap "takpelah", then dia tanya kenapa, aku cakap "sibuk", she quickly hang up. Biadap gila. Hang up the phone macam laki bini tengah bergaduh. Pantang kot aku kalau aku cakap baik-baik, pastu ada lak orang kurang ajar camni.

The least she could is apologize, for taking my time listening to her craps. Damn, she wasn't. She being rude instead.

So, here tips macam mana nak deal dengan manusia-manusia annoying camni.

1) Kalau nak gak answer call dari unknown mobile number, lepas dia perkenalkan diri, letak je telefon tu kat tempat lain. Sesambil dia bercakap tu, korang nak makan ke, nak berak ke, biaq p kat depa.

2) Kalau dengar je depa introduce diri dari skim kad kredit jadah macam ni, terus hang up. Ye, biar dia rasakan the urge untuk cari kerja lain. 

3) Kalau marah sangat sebab dia dah hung up macam tu, tulis je kat blog/FB/ twitter macam yang aku tengah buat sekarang ni. Jangan bagi orang lain pula sakit hati dengan golongan kurang ajar macam ni.

So guys, jot down the number above. Just in case she might call you next time, tell her "fuck off". With that kind of attitude, I wish she won't be able to get any sales from the skim.

Again, 01620107xx is the number. Dear that lady, cari lah kerja lain. Even kalau ni bukan satu skim yang menipu pun, pergilah belajar cara-cara nak pikat hati customer dulu.

theblabber: So Adele has swept 6 Grammy. Dang Suria has anything to say about physical appearance? It's because of people like you Malaysia has produced number of sampah yang cantik.