20120405

Makan di Ikea.


Salam dan salam sejahtera semua. Hari ni Tuan Blabber (ehhh??) nak bercerita mengenai makan di Ikea. Aku yakin 200% hampir semua pembaca blog ini pernah makan di food court Ikea tu. Tak hipsters la kan duduk KL tak makan meatball Ikea. Gitu. Hakkkkpuithhh.

Untuk memendekkan cerita, 

1) Boleh tak lepas makan kat situ, ada courtesy sikit nak angkat pinggan sisa makanan korang dan letak dirak tray yang disediakan? Boleh dikatakan SETIAP kali makan kat situ, aku dan kawan akan angkat leftover dan pinggan pelanggan sebelum tu sebab nak letak pinggan dan food aku pula.

Tak kira lah anak Dato' ke, Tan Sri ke, aku rasa tak jatuh kot kredibiliti kalau kita tunjukkan sikit kebolehupayaan kita berfikir. Kalau tengok matsalleh yang cun meletop tu pun selumber je g jinjing tray untuk dibuang. Ok, ini dah masuk soal mindset. Your upbringing. Different country kononnya different didikan, tapi yang baik tak salah kita ikotkan?

Ni yang free-sex, tegok arak juga nak diikot.

2) Boleh tak lepas makan tu, cepat-cepat berangkat lalu beransur pergi. Tak kelakar kot pelanggan lain kena tunggu kau nak blah even makanan dan habis 30 minit yang lalu. Lagi tak kelakar bila kau fikir orang yang menunggu tu suka dengar korang berborak kosong.

Emo kan? Ikea punya pasal, habis arak, free sex aku sebut. LOL. Tadi aku fikir ada 3 point nak tulis, tapi lupa lak, ingat 2 yang kat atas tu je.

Ok lah adik-adik. Abang nak tidur. 

Nanti ada idea, aku coretkan (kemain bahasa) lagi kat sini <-- bajed ada orang tertunggu-tunggu next entry. Hakkkkkpuiithh lagi sekali.