20110130

Keputusan pilihanraya kecil Dun Tenang. Do I really care?

Gambar hiasan sebiji pancake super sedap di Paddington House of Pancakes.

Tak, bukan nak cerita pasal tahi politik. Just that I don't think I need to know the result of the Tenang by-election. Pointless. Siapa2 yang menang pun bukan boleh secure me a job based on my qualification. And now, parents aku kena bear the newly introduced 6% gomen tax for Astro service.La ni kalau isi minyak kereta RM30, berapa jauh je dapat berjalan. Tak puas nak berjimbaramba semalaman.

Ok, enough of ranting.Perut pun dah lapar minta diisi sarapan. Nak pergi cari karipap makcik ni. Harap karipap beliau masih pada harga biasa, bukan 60sen sebiji seperti di tempat kerja kawan aku.

Ye, harga barang naik, tapi daripada bayar 60sen untuk sebijik karipap, baik breakfast dekat Paddington House of Pancakes.

Baru berjiwa mat salleh beb!

theblabber: Tahi wangi sikit daripada politic.

P/S: Picture credit to Cik Iffa.

10 comments:

Chooyaya! said...

sedapya ! dah ! malam ni jugak aku nak pergi curve! see u there bebeh

afrohead said...

paling bosan tengok berita dan baca paper bila pilihanraya

SUXX said...

aku mls nk ambik kisah pasal politik, tp bila kita sebagai rakyat ni makin tertekan. Skrg bil astro,telco pun kerajaan dah caj tax 6%. Parah juga.

theblabber said...

choyaya..
i just had it last night.nyum nyum

anas..
yup. betul. bosan gila.

suxx..
lagi tertekan untuk orang yang tidak bekerja.

Askrie Hishamuddin said...

tahi wangi sikit daripada politic!!

saya suka ayat itu!!


SETUJU!!!

Leia S. said...

student yang kerajaan tampung macam aku ni pun rasa tertekan jugak.
barang suma naik. makcik cafe dekat college pun nak naikkan harga makanan jugak.
kalau nnt suma student tak bermaya dalam kelas salahkan kerajaan n politic mereka. XD

Ann said...

aku pon bosan betul ngn PRK ni..siap buat n3 2 siri pasal betapa bosannya ak ngn PRK...

Unknown said...

jadi.... kalau bersarapan thosai dekat mamak akan menjadikan aku berjiwa mamak dan india mengikut hukum mantik...

Deyyy.. yenna sareyy amma kadiwalek... kumjum kunjum.. vennap... amaaaaa

Unknown said...

cam sedap jek...em...saper pun yg menang...kita tetap kat sini gak..bukan dapat pe pun...

eni said...

agak setuju la politic mmg agak tahi~! tp klau x amik taw pn ssh gak.. hurm.. speechless...