20110425

Tak tahu tajuk apa,tapi "Biadap 2" mungkin sesuai.

I have made a long draft for this one,but let's just make it short and precise. As promised before(and as if everyone keen to read), so here goes.

Aku tak pasti apa yang cuba dibuktikan bila seorang stranger boleh panggil the other stranger dengan panggilan yang kurang enak didengar (atau dipanggil). Untuk sesetengah orang, mungkin kedengaran biasa pada mereka,but reality is bukan semua manusia hatinya (dan fikirannya) sama.Bukanlah nak cakap aku tak mencarut,tapi tengoklah dengan siapa.Obviously dengan orang yang kita dah kenal dan jenis tak kisah.

Sekadar contoh.

Mungkin niat depa ialah untuk bergurau,tapi biarlah gurau yang bertempat kerana silap haribulan, orang bukan saja akan mempersoalkan integriti diri si penggurau (ada eh perkataan ni?), malah orang ramai akan tertanya-tanya "anak sapelah ni?"

Kesian kan, tak pasal pasal, mak ayah yang dapat nama.

Jadi,bagaimana untuk anda expect orang lain menghormati anda jika anda sendiri tidak tahu menghormati diri sendiri dengan tidak tahu menghormati orang lain?

mohdbinabu: Mungkin niat beliau juga untuk bergurau,tapi sayang gurau yang tidak bertempat berakhir dengan tragedi. Baca sini untuk bacaan lanjut (pelik je ayat ni).

9 comments:

Ze_Mhis said...

perlu ke sial-sial macam tu? tak suke entri panjang,tok sah baca. adeyy

theblabber said...

contoh saja.

kin said...

2 words " so kampung! "

schueism said...

x baik hina org kampung, yg bandar pun like that :)

i think this is very typical of malaysian.

nur maisarah said...

agaknya dia dah biase cakap lepas. biaselah manusia. kalau haiwan, tak mungkin.

theblabber said...

mungkin juga kan.dah terbiasa macam tu.

Melda Mohd said...

Mel kalau kena cakap 'bodoh' pun boleh sampai tahap tak makan tiga hari kot. Agaga~

Ngengade kan?

theblabber said...

tak baik hina orang malaysia.

Unknown said...

betoi3....

mohdbunabu : tak baik hina orang malaysia *sebab ic aku ada tanda aku warganegara malaysia, aku sepak orang yang kutuk malaysia ne...